Vigtige datoer
25.09.24 - Tilmelding åbner -> TILMELDING
30.04.25 - Tilmeldingsfrist
01.05.25 - Frist for bestilling af mad, overnatning og andre tjenester
07.05.25 - Kampprogram fra u13 til senior offentliggøres
14.05.25 - Deadline om ønsker for ændringer af kampprogrammet for u13 til senior
01.06.25 - Deadline for dommertilmelding (hvis der mangler dommere)
01.06.25 - Deadline for registrering af spillere
06.06.25 - Turneringsstart (lokale hold)
07.06.25 - Turneringsstart (tilrejsende hold)
09.06.25 - Turneringen afsluttes
Kampe
Alle deltagende hold er garanteret mellem fem og otte kampe. Vi forsøger at skabe puljer som sikrer, at I kommer til at møde flest mulige hold fra andre lande og områder end I gør i sæsonen.
Alle kampe spilles utendørs på gressbaner. Området er innddelt i områdene A, B, C og D, som alle ligger tett på hverandre, og banenavn er områdebokstav og nummer, eksempelvis D1.
U9-u12: For u9 til u12 er det muligt at vælge, om man ønsker at spille alle sine kampe på én dag (lørdag eller søndag) eller om man ønsker dem fordelt på to dage.
U13 - u19: Efter puljespillet er turneringen bygget op med A- og B-slutspil, for at skabe jævnbyrdige kampe.
Senior: Efter puljespillet er turneringen bygget op med A- og B-slutspil, for at skabe jævnbyrdige kampe. Seniorturneringen spilles over to dage (lørdag og søndag) og afsluttes med en 18+ fest søndag aften.
Spilletiden varierer mellem aldersgrupperne:
U9: 1*15 min (5 spillere pr. hold, banestørrelse 20*26 meter)
U10: 2*10 min (6 spillere pr. hold, banestørrelse 20*26 meter)
U11: 2*10 min (6 spillere pr. hold, banestørrelse 20*26 meter)
U12: 2*13 min
U13: 2*13 min
U14: 2*15 min
U15: 2*15 min
U16: 2*15 min
U17: 2*15 min
U19: 2*15 min
Senior: 2*15 min
Boldstørrelser
U9: Str. 00, uden harpiks
U10: Str. 0, uden harpiks
U11: Str. 0, uden harpiks
U12: Str. 1, uden harpiks
U13: Str. 1, uden harpiks
U14: Str. 2, harpiks tilladt
U15: Str. 2, harpiks tilladt
U16: Piger str. 2 / Drenge str. 3, harpiks tilladt
U17: Piger str. 2 / Drenge str. 3, harpiks tilladt
U19: Piger str. 2 / Drenge str. 3, harpiks tilladt
Senior: Kvinder str. 2 / Herrer str. 3, harpiks tilladt
Reglement
Turneringsreglementet findes i Profixio-appen. Tryk "tilmelding" og gå derfra til reglement, eller klik her!
Præmier
I årgangene u9 til u12 er der individuelle præmier.
Fra u13 til senior er der holdpræmier ud fra placering i A- eller B-slutspil. Der spilles kun finaler, og vinder og nummer 2 samt MVP tildeles præmier. Der spilles ikke bronzekamp.
All About Me
Aalborg Håndboldfestival
- meget mere end en håndboldcup
Aalborg Håndboldfestival er meget mere end en håndboldcup. Det er en festival med massevis af muligheder for at skabe minder og oplevelser sammen, som rækker langt ud over håndboldturneringen!
Herunder præsenteres nogle af de oplevelser, som venter på det kompakte festivalområde, hvor der aldrig er mere end 10 minutters gang fra det ene hjørne til det andet.
Live scene
På festivalområdet vil der være en livescene med underholdning, som vil dække alt fra musik til stand-up og trylleshows. Vi vil løbende præsentere kunstnere, som kommer til at optræde.
Svømmehal og wellness
Alle med deltagerkort får rabat på Skansens svømmehal. Desuden gives der rabat på Skansens Wellnessområde for 18+
FOODTRUCKS/MADBODER
Både lokale og tilrejsende madoplevelser vil stå for serveringen i pinsen. Det kulinariske køkken findes centralt på festivalpladsen.
Standpladser
Alle vores samarbejdspartnere vil have standpladser på festivalpladsen. Her kan du købe alt fra harpiks, tape og isposer til tøj og souviniers. Området byder desuden på konkurrencer af forskellige slags, som vil sikre liv og glade dage til Aalborg Håndboldfestival!
MINIGOLF
Den lokale minigolfbane, som ligger midt på festivalpladsen, vil være åben gennem hele pinsen, hvor det vil være muligt at dyste mod familie, holdkammerater eller dine nye venner fra Aalborg Håndboldfestival!
PADEL, TENNIS OG SQUASH
Skansen rummer både Padel, tennis og squashbaner, som er mulige at booke, så du kan udfordre din holdkammerat eller opleve en trænerdyst!
ZIP-LINE
På festivallens område findes Danmarks 3. længste svævebane, som vil være åben, hvis vejret tillader det.
LEADERS PARTY
Vi inviterer til en uformel samling af trænere, ledere, dommere, frivillige og andre som bidrager på festivallen. Her kan der diskuteres løst og fast om håndbold og andre verdensproblemer :) Aldersgrænse 18 år.
SENIOR-FEST SØNDAG AFTEN
Søndag aften vil der efter seniorturneringen er afsluttet være en stor fest for alle seniorhold.
AALBORG CENTRUM
Aalborg Centrum ligger blot 1,8 km. fra festivalpladsen, og der vil mellem centrum og festivallen køre offentlig transport.
Priser
Prisen for at deltage i Aalborg Håndboldfestival er opdelt i et holdgebyr og et deltagergebyr.
Holdgebyr
Holdgebyret er afhængig af aldersgruppe:
U9 MIX: DKK 750,-
U10: DKK 1250,-
U11: DKK 1250,-
U12: DKK 1500,-
U13: DKK 1500,-
U14: DKK 1750,-
U15: DKK 1750,-
U16: DKK 1750,-
U17: DKK 1750,-
U19: DKK 1750,-
Senior: DKK 1750,-
Deltagergebyr
Deltagergebyret avhenger av, hvilken pakke det velges, og har følgende priser:
D-kort: DKK 250,- pr. deltager
C-kort: DKK 525,- pr. deltager
B-kort: DKK 775,- pr. deltager
A-kort: DKK 950,- pr. deltager
AA-kort: DKK 2000,- pr. deltager
OVERNATNING, DELTAGERKORT OG TJENESTER
Holdgebyret dækker holdets deltagelse i Aalborg Håndboldfestival, og nedenfor fremgår mulighederne for at tilkøbe forskellige deltagerkort, for at få den løsning, som passer bedst til netop jeres hold.
I alle pakker er inkludert den officielle Aalborg Håndboldfestival T-shirt.
Alle deltagerkort og/eller tjenester købes via tilmeldingssiden senest 01.05.2025.
Bespisning
Bespisning afhenger af hvilket deltagerkort der er valgt.
Morgenmad
Morgenmad serveres på skolen eller hotellet I har fået tildelt. På skolen spiser I, når I ønsker, mens hotellet har slår sine åbningstider op i receptionen.
Frokost og aftensmad
Frokost spises i spisesalen i Skansen, hvis dette er forudbestilt og ellers kan frokost købes fra madboder på festivalområdet.
Aftenmad kan ligeledes købes i madboder på festivalområdet.
Transport & parkering
Vi opfordrer alle til at tage offentlig transport til og fra festivalen.
Er du afhængig af bil, opfordrer vi til at finde parkering på følgende områder:
Løvvangscenteret, 800 meter at gå til festivalen.
Nørresundby Gymnasium & HF, 1,2 km. at gå til festivalen.
Løvbakkeskolens parkeringsplads, Løvvangen 8, 1,4 km. at gå til festivalen
Stævnekontor
Stævnekontoret placeres i Skansen, hvor du kan komme forbi med små og store spørgsmål.
SANITET & SIKKERHED
Vi har eget sanitetsteam som har hovedbase på festivalområdet. Har du behov for hjælp, er du meget velkommen til at komme forbi med både stort og småt!
Vi har også flere personer som skal bidrage til et trygt ophold til Aalborg Håndboldfestival. Disse hjælper med at alt fra at finde mistet udstyr til at hjælpe folk med at finde rundt og finde hinanden. Turneringens "meeting point" befinder sig godt markeret ved hovedindgangen til Skansen.
DOMMERE & FRIVILLIGE
Dommere og frivillige er en vigtig del af det å gennemføre en stor turnering. Derfor har vi folk, som udelukkende har til opgave at tage sig godt af jer.
Tilmelding og godtgørelse
Dommere og funksjonærer
Dommertilmelding sker i Profixio-appen. Tryk tilmelding og derfra til tilmelding af dommere, eller klik her!
Vi byder dommere velkommen fra hele verden, men dækker kun kost og logi for tilrejsende dommere. Rejsegodtgørelse bliver ikke dækket for tilrejsende. Lokale dommere modtager kørselsgodtgørelse efter statens fastsatte takster.
Dommere honoreres med 150,- pr. time + forplejning.
Hvis du ønsker at være en del af vores fantastiske stab af frivillige, så er der mange opgaver som skal løses både før, under og efter en stor turnering. Du melder dig som frivillig ved at kontakte jon@playhandball.no