Vigtige datoer
25.09.24 - Tilmeldingen åbner -> TILMELDING
30.04.25 - Tilmeldingsfrist
01.05.25 - Frist for bestilling af mad, overnatning og andre tjenester
07.05.25 - Kampprogram fra offentliggøres
14.05.25 - Deadline om ønsker for ændringer af kampprogrammet
01.06.25 - Deadline for dommertilmelding (Hvis der fortsat mangler dommere)
01.06.25 - Deadline for registrering af spillere
06.06.25 - Ankomst og indlogering for tilrejsende hold
07.06.25 - Turneringsstart
09.06.25 - Turneringen afsluttes

Kampe
Alle deltagende hold er garanteret mellem fem og otte kampe. Vi forsøger at skabe puljer som sikrer, at I kommer til at møde flest mulige hold fra andre lande og områder end I gør i sæsonen.
Alle kampe spilles udendørs på græsbaner. Området er inddelt i områderne A, B, C og D, som alle ligger helt tæt på hinanden, og banenavn er områdebogstav og nummer, eksempelvis D1.
U9-u12: For u9 til u12 er det muligt at vælge, om man ønsker at spille alle sine kampe på én dag (lørdag eller søndag) eller om man ønsker dem fordelt på to dage.
U13 - u19: Spilles som puljespil og efterfølgende knockout- og placeringskampe. Kampene spilles lørdag, søndag og mandag.
Senior: Seniorturneringen spilles over to dage (lørdag og søndag) og afsluttes med en 18+ fest søndag aften i Aalborg Centrum.
Spilletiden varierer mellom aldersgrupperne:
U9: 1*15 min (5 spillere pr. hold, banestørrelse 20*26 meter)
U10: 2*10 min (6 spillere pr. hold, banestørrelse 20*26 meter)
U11: 2*10 min (6 spillere pr. hold, banestørrelse 20*26 meter)
U12: 2*13 min
U13: 2*13 min
U14: 2*15 min
U15: 2*15 min
U16: 2*15 min
U17: 2*15 min
U19: 2*15 min
Senior: 2*15 min
Boldstørrelser
U9: Str. 00, uden harpiks
U10: Str. 0, uden harpiks
U11: Str. 0, uden harpiks
U12: Str. 1, uden harpiks
U13: Str. 1, uden harpiks
U14: Str. 2, med harpiks
U15: Str. 2, med harpiks
U16: Piger str. 2 / Drenge str. 3, med harpiks
U17: Piger str. 2 / Drenge str. 3, med harpiks
U19: Piger str. 2 / Drenge str. 3, med harpiks
Senior: Damer str. 2 / Herrer str. 3, med harpiks
Reglement
Vores turneringsregler ligger i Profixio-appen. Tryk tilmelding og gå til reglement, eller klik her!
Præmier
Fra u9 til u12 er der præmier til alle deltagere.
Fra og med u13 til og med senior er der præmie til vinderholdet samt finalens MVP.
All About Me
Aalborg Håndboldfestival
- meget mere end en håndboldcup
Aalborg Håndboldfestival er meget mere end en håndboldcup. Det er en festival med massevis af muligheder for at skabe minder og oplevelser sammen, som rækker langt ud over håndboldturneringen!
Herunder præsenteres nogle af de oplevelser, som venter på det kompakte festivalområde, hvor der kun er 5 minutters gang fra det ene yderpunkt til det andet.


LIVESCENE
På festivalområdet vil der være en livescene med underholdning, som vil dække alt fra musik til stand-up og trylleshows. Vi vil løbende præsentere kunstnere, som kommer til at optræde.
SVØMMEHALL OG WELLNESS
Alle med deltagerkort får rabat på Skansens svømmehal. Desuden gives der rabat på Skansens Wellnessområde for 18+


FOODTRUCKS/MADBODER:
Der vil på festivalpladsen være flere steder at købe mad, som sikrer at der er noget for enhver smag.
Standpladser
Alle vores samarbejdspartnere vil have standpladser på festivalpladsen. Her kan du købe alt fra harpiks, tape og isposer til tøj og souviniers. Området byder desuden på konkurrencer af forskellige slags, workshops, selfievæg til det perfekte holdbillede og meget mere, som vil sikre liv og glade dage til Aalborg Håndboldfestival!


MINIGOLF
Den lokale minigolfbane, som ligger midt på festivalpladsen, vil være åben gennem hele pinsen, hvor det vil være muligt at dyste mod familie, holdkammerater eller dine nye venner fra Aalborg Håndboldfestival!
Banen er i år vært for Danmarksmesterskaberne i minigolf.
PADEL, TENNIS OG SQUASH
Skansen rummer både Padel, tennis og squashbaner, som er mulige at booke, så du kan udfordre din holdkammerat eller opleve en trænerdyst!


ZIP-LINE
På festivalens område findes Danmarks 3. længste svævebane, som vil være åben, hvis vejret tillader det.
LEADERS PARTY
Vi inviterer til en uformel samling af trænere, ledere, dommere, frivillige og andre som bidrager på festivallen på en lokation i Aalborg Centrum. Her kan der diskuteres løst og fast om håndbold og andre verdensproblemer :) Aldersgrænse 18 år.


SENIOR-FEST SØNDAG AFTEN
Søndag aften vil der efter seniorturneringen er afsluttet være fælles fest for alle seniorhold i Aalborg Centrum.
Mandag er 2. pinsedag.
AALBORG CENTRUM
Aalborg Centrum ligger blot 1,8 km. fra festivalpladsen, og der vil mellem centrum og festivalen køre offentlig transport.

Priser
Prisen for at deltage i Aalborg Håndboldfestival er opdelt i et holdgebyr og et deltagergebyr.
Holdgebyr
Holdgebyret er afhængig af aldersgruppe:
U9 MIX: DKK 750,-
U10: DKK 1250,-
U11: DKK 1250,-
U12: DKK 1500,-
U13: DKK 1500,-
U14: DKK 1750,-
U15: DKK 1750,-
U16: DKK 1750,-
U17: DKK 1750,-
U19: DKK 1750,-
Senior: DKK 1750,-
Deltagergebyr
Deltagergebyret afhænger af, hvilken pakke der vælges:
D-kort: DKK 200,- pr. deltager
C-kort: DKK 525,- pr. deltager
B-kort: DKK 775,- pr. deltager
A-kort: DKK 950,- pr. deltager
AA-kort: DKK 2250,- pr. deltager
OVERNATNING, DELTAGERKORT OG TJENESTER
Holdgebyret dækker holdets deltagelse i Aalborg Håndboldfestival, og nedenfor fremgår mulighederne for at tilkøbe forskellige deltagerkort, for at få den løsning, som passer bedst til netop jeres hold.
I alle pakker er inkludert den officielle Aalborg Håndboldfestival T-shirt.
Alle deltagerkort og/eller tjenester købes via tilmeldingssiden senest 01.05.2025.
Bespisning
Bespisning afhænger af hvilket deltagerkort der er valgt.
Morgenmad
Morgenmad serveres på overnatningsstedet som er valgt. På skolen vil det ved ankomsten blive fortalt, hvor morgenmaden vil blive serveret. På hotellet vil tiderne fremgå i receptionen.


Frokost / lunsj
Frokost (lunsj) spises som buffet i spisesalen i Skansen, hvis dette er forudbestilt. Hvis der ikke er forudbestilt frokost er der flere madboder med bredt udvalg på festivalområdet.
Transport & parkering
Vi opfordrer alle til at tage kollektiv transport til og fra festivalen.

Der er begrænset parkeringskapacitet på Skansen, men der findes flere store parkeringspladser indenfor gåafstand fra festivalområdet.
Løvvangscenteret, 800 meter å gå til festivalen.
Nørresundby Gymnasium & HF, 1,2 km. å gå til festivalen.
Løvbakkeskolens parkeringsplads, Løvvangen 8, 1,4 km. å gå til festivalen
Stævnekontor
Stævnekontoret placeres i Skansen, hvor du kan komme forbi med små og store spørgsmål. Herudover vil der være mange frivillige på området, som kan hjælpe med det meste.
SANITET & SIKKERHET
Vi har eget sanitetsteam som har hovedbase på festivalområdet. Har du behov for hjælp, er du meget velkommen til at komme forbi med både stort og småt!
Vi har også flere personer som skal bidrage til et trygt ophold til Aalborg Håndboldfestival. Turneringens "meeting point" befinder sig godt markeret ved hovedindgangen til Skansen.
DOMMERE & FRIVILLIGE
Dommere og frivillige er en vigtig del af det at gennemføre en stor turnering. Derfor har vi folk, som udelukkende har til opgave at tage sig godt af jer.
Tilmelding og godtgørelse
Dommere og frivillige
Dommertilmelding sker i Profixio-appen. Tryk tilmelding og derfra til tilmelding af dommere, eller klik her!
Vi byder dommere velkommen fra hele verden, men dækker kun kost og logi for tilrejsende dommere. Rejsegodtgørelse bliver ikke dækket for tilrejsende. Lokale dommere modtager kørselsgodtgørelse efter statens fastsatte takster.
Dommere dømmer så vidt muligt i en rotation, hvor der dømmes to kampe og holdes en kamps pause, og honoreres som udgangspunkt med stævnetakst (600kr. for ca. 4,5 timer) + forplejning. Er det ikke muligt at deltage 4,5 honoreres dommere pr. kamp.
Hvis du ønsker at være en del af vores fantastiske stab af frivillige, så er der mange opgaver som skal løses både før, under og efter en stor turnering. Du melder dig som frivillig ved at kontakte jon@playhandball.no